Style komunikacji ze współpracownikami wg. Metodologii Extended DISC

OPIS SZKOLENIA:

Każdy zespół ma swój charakterystycznych rys – sposób komunikowania się, dynamikę, kulturę wewnętrzną, nawyki i rytuały. Siłą każdego teamu jest dobra komunikacja, umiejętność zgodnej współpracy i wspieranie się mimo trudności, napięć i stresu. Im więcej pracownicy wiedzą na temat stylów komunikacyjnych osób, z którymi dzielą zadania i odpowiedzialności, tym łatwiej jest im pomagać siebie wzajemnie, czerpać korzyść z różnorodności w zespole oraz radzić sobie  z zachowaniami, które budzązdziwienie, irytację, niechęć, a wynikają z różnic temperamentalnych, osobowościowych i mentalnych.

Szkolenie oparte jest na praktycznych ćwiczeniach komunikacyjnych i analizie case study, a podstawę teoretyczną stanowi koncepcja stylów komunikacyjnych Extended DISC

 

CEL:

Podnoszenie efektywności zawodowej i osobistej uczestników dzięki znajomości stylów komunikacyjnych (własnego i współpracowników).

 

KORZYŚCI:

  • poznasz różne style komunikacji w oparciu o metodologię Extended DISC
  • zdiagnozujesz własny styl komunikacyjny oraz dowiesz się jak dany styl determinuje sposób radzenia sobie z zadaniami, stresem, presją ludzi oraz pracą zespołową,
  • porównasz swój styl komunikacyjny ze stylami innych osób w twoim teamie
  • wspólnie wypracujecie sposoby komunikowania się między sobą oraz wewnętrzny zestaw zasad (kodeks pracy zespołowej)
  • dowiecie się jak możnawykorzystać różnorodności jako zasób dla bardziej efektywnego rozwiązywania codziennych problemów oraz w sytuacjach wyjątkowych
  • nauczycie się dostrajać do siebie oraz akceptować różnice indywidualne w tempie pracy, sposobie organizowania zadań, rozwiązywania problemów oraz podejmowaniu decyzji
  • dowiesz się jak wykorzystać wiedzę o stylach komunikacji w innych obszarach zawodowych (obsługa klienta zewnętrznego, wewnętrznego)

PROGRAM SZKOLENIA:

 

1. Czym są style komunikacji między ludźmi według DISC?

2. Wprowadzenie do rozumienia założeń teoretycznych metody Extended DISC

3. Wymiary Extended DISC oraz analiza 4 typów komunikacji

4. Charakterystyka poszczególnych stylów komunikacyjnych – mocne strony oraz ograniczenia poszczególnych stylów

5. Rozpoznawanie stylów po charakterystycznych zachowaniach, wypowiedziach, sposobach myślenia i podejmowania decyzji, wchodzenia w relacje z ludźmi

6. Jak porozumiewać się z osobami o różnych stylach? Słowa „klucze” i słowa „blokady”

7. Budowanie atmosfery sprzyjającej współpracy zespołowej w oparciu o znajomość DISC- magia dostrojenia

8. Jak wykorzystać wiedzę o różnorodności komunikacyjnej do codziennej pracy z ludźmi – przykłady dobrych praktyk

Grupa docelowa:
Zespół chcący poprawić efektywność komunikacji i współpracy dzięki znajomości stylów komunikacji członków grupy 

Czas trwania:
6 – 8 godzin (do uzgadniania)
zazwyczaj: 9:00 – 17:00

Sposób realizacji:
stacjonarnie lub online

Ilość uczestników:
min.3 – max. 20

 

Metody pracy:
Case study
Testy samopoznania
Quizy i testy wiedzy
(Mentimeter, Quizzlet)
Praca w podgrupach
Symulacje i gry szkoleniowe

Zapisz się już dziś






    Zapraszamy do kontaktu

    e-mail kontakt@best-practice.pl
    tel. +48 661 487 577

    x
    Jesteś zainteresowany tym szkoleniem?
    Zostaw swój adres e-mail, a prześlemy Ci PDF ze szczegółowym opisem szkolenia.

      Kliknięcie przycisku "Chcę PDF" jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu odesłania dokumentu