Style komunikacji ze współpracownikami wg. Metodologii Extended DISC
OPIS SZKOLENIA:
Każdy zespół ma swój charakterystycznych rys – sposób komunikowania się, dynamikę, kulturę wewnętrzną, nawyki i rytuały. Siłą każdego teamu jest dobra komunikacja, umiejętność zgodnej współpracy i wspieranie się mimo trudności, napięć i stresu. Im więcej pracownicy wiedzą na temat stylów komunikacyjnych osób, z którymi dzielą zadania i odpowiedzialności, tym łatwiej jest im pomagać siebie wzajemnie, czerpać korzyść z różnorodności w zespole oraz radzić sobie z zachowaniami, które budzązdziwienie, irytację, niechęć, a wynikają z różnic temperamentalnych, osobowościowych i mentalnych.
Szkolenie oparte jest na praktycznych ćwiczeniach komunikacyjnych i analizie case study, a podstawę teoretyczną stanowi koncepcja stylów komunikacyjnych Extended DISC
CEL:
Podnoszenie efektywności zawodowej i osobistej uczestników dzięki znajomości stylów komunikacyjnych (własnego i współpracowników).
KORZYŚCI:
- poznasz różne style komunikacji w oparciu o metodologię Extended DISC
- zdiagnozujesz własny styl komunikacyjny oraz dowiesz się jak dany styl determinuje sposób radzenia sobie z zadaniami, stresem, presją ludzi oraz pracą zespołową,
- porównasz swój styl komunikacyjny ze stylami innych osób w twoim teamie
- wspólnie wypracujecie sposoby komunikowania się między sobą oraz wewnętrzny zestaw zasad (kodeks pracy zespołowej)
- dowiecie się jak możnawykorzystać różnorodności jako zasób dla bardziej efektywnego rozwiązywania codziennych problemów oraz w sytuacjach wyjątkowych
- nauczycie się dostrajać do siebie oraz akceptować różnice indywidualne w tempie pracy, sposobie organizowania zadań, rozwiązywania problemów oraz podejmowaniu decyzji
- dowiesz się jak wykorzystać wiedzę o stylach komunikacji w innych obszarach zawodowych (obsługa klienta zewnętrznego, wewnętrznego)
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Czym są style komunikacji między ludźmi według DISC?
2. Wprowadzenie do rozumienia założeń teoretycznych metody Extended DISC
3. Wymiary Extended DISC oraz analiza 4 typów komunikacji
4. Charakterystyka poszczególnych stylów komunikacyjnych – mocne strony oraz ograniczenia poszczególnych stylów
5. Rozpoznawanie stylów po charakterystycznych zachowaniach, wypowiedziach, sposobach myślenia i podejmowania decyzji, wchodzenia w relacje z ludźmi
6. Jak porozumiewać się z osobami o różnych stylach? Słowa „klucze” i słowa „blokady”
7. Budowanie atmosfery sprzyjającej współpracy zespołowej w oparciu o znajomość DISC- magia dostrojenia
8. Jak wykorzystać wiedzę o różnorodności komunikacyjnej do codziennej pracy z ludźmi – przykłady dobrych praktyk
Grupa docelowa:
Zespół chcący poprawić efektywność komunikacji i współpracy dzięki znajomości stylów komunikacji członków grupy
Czas trwania:
6 – 8 godzin (do uzgadniania)
zazwyczaj: 9:00 – 17:00
Sposób realizacji:
stacjonarnie lub online
Ilość uczestników:
min.3 – max. 20
Metody pracy:
Case study
Testy samopoznania
Quizy i testy wiedzy
(Mentimeter, Quizzlet)
Praca w podgrupach
Symulacje i gry szkoleniowe
Zapisz się już dziś
Zapraszamy do kontaktu
e-mail kontakt@best-practice.pl
tel. +48 661 487 577