Analiza potrzeb szkoleniowych oraz badanie efektywności szkoleń
Polityka szkoleniowa jest jednym z najważniejszych obszarów strategicznych działań HR w organizacji. Odpowiednio i świadomie realizowana pozwala na celowe rozwijanie kompetencji pracowników, co zwiększa efektywność realizacji celów biznesowych całej organizacji, a tym samym na osiągnie przewagi konkurencyjnej na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Podstawowym celem polityki szkoleniowej jest doskonalenie zawodowe pracowników firmy bądź członków organizacji poprzez stałe podnoszenie ich kwalifikacji, wiedzy, umiejętności i kompetencji.
Jeżeli zależy Ci na tym, aby firma rozwijała się dynamicznie, a pracownicy mieli wysoki poziom zaangażowania do działania oraz odpowiedni poziom wiedzy, umiejętności czy proaktywnych postaw i kompetencji, dobrze zaplanuj proces szkoleniowy. Skuteczna polityka szkoleniowa to działania przemyślane i długofalowe.
Pamiętamy o tym, że:
- polityka szkoleniowa powinna być powiązana ze strategią i celami organizacji oraz systemami pracy
- potrzeby szkoleniowe w organizacji wynikają nie tylko z jej aktualnych zasobów ludzkich, ale także z sytuacji rynkowej i pozycji danego przedsiębiorstwa, poziomu wyzwań, którym będzie musiało ono sprostać w krótkim i długim terminie