Analiza potrzeb szkoleniowych oraz badanie efektywności szkoleń

Polityka szkoleniowa jest jednym z najważniejszych obszarów strategicznych działań HR w organizacji. Odpowiednio i świadomie realizowana pozwala na celowe rozwijanie kompetencji pracowników, co zwiększa efektywność realizacji celów biznesowych całej organizacji, a tym samym na osiągnie przewagi konkurencyjnej na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Podstawowym celem polityki szkoleniowej jest doskonalenie zawodowe pracowników firmy bądź członków organizacji poprzez stałe podnoszenie ich kwalifikacji, wiedzy, umiejętności i kompetencji.

Jeżeli zależy Ci na tym, aby firma rozwijała się dynamicznie, a pracownicy mieli wysoki poziom zaangażowania do działania oraz odpowiedni poziom wiedzy, umiejętności czy proaktywnych postaw i kompetencji, dobrze zaplanuj proces szkoleniowy. Skuteczna polityka szkoleniowa to działania przemyślane i długofalowe.

Pamiętamy o tym, że:

  • polityka szkoleniowa powinna być powiązana ze strategią i celami organizacji oraz systemami pracy
  • potrzeby szkoleniowe w organizacji wynikają nie tylko z jej aktualnych zasobów ludzkich, ale także z sytuacji rynkowej i pozycji danego przedsiębiorstwa, poziomu wyzwań, którym będzie musiało ono sprostać w krótkim i długim terminie

W czym wspieramy?

W Identyfikacja potrzeb szkoleniowych

W wyborze adekwatnego do potrzeb rodzaju szkolenia

W planowaniu szkoleń

W realizacji szkoleń

W ocenie wyników i skuteczności szkolenia

W ocenie efektywności polityki szkoleń