Budowanie marki pracodawcy poprzez komunikację wewnętrzną
Jeżeli zależy nam na sprawności działania organizacji, skuteczności i efektywności realizowanych zadań, a także lojalności i motywacji pracowników powinniśmy zadbać o właściwą komunikację wewnętrzną. Zarządzanie bez odpowiedniej komunikacji oznacza ryzyko zaprzepaszczenia optymalnego wykorzystania potencjału wytwórczego pracowników w przedsiębiorstwie.
Sprawnie funkcjonujący system komunikacji wewnętrznej przynosi trwałe i wielorakie efekty:
Utożsamianie się pracowników z organizacją i jej wartościami
Przepływ wiedzy
Zrozumienie i wzrost zaangażowania w realizowane projekty
ograniczenie ryzyka popełniania błędów przez pracowników
Budowanie kultury organizacyjnej
Wiarygodny wizerunek
Trafna komunikacja wewnętrzna to także pozyskanie pracowników jako ambasadorów organizacji, a poprzez to kształtowanie pozytywnego wizerunku organizacji w jej otoczeniu zewnętrznym.
W ramach naszej oferty wspieramy firmy i instytucje w budowaniu takiej strategii komunikacji wewnętrznej, która w jednoznaczny sposób przyczynia się do umacniania marki pracodawcy.
W czym możemy pomóc?
W analizie aktualnych zasobów komunikacyjnych
Mając świadomość, iż proces komunikacji determinowany jest przez system organizacji, w której zachodzi, przydatna jest analiza:
- struktury organizacyjnej,
- kultury organizacyjnej,
- umiejętności komunikacyjnych osób uczestniczących w interakcjach komunikacyjnych,
- zasobów komunikacyjnych firmy.
W opracowaniu strategii komunikacji wewnętrznej w oparciu o główne wartości kultury organizacyjnej
- standardów komunikacji
- plan komunikacji kryzysowej
- standardów komunikowania zmian