Profesjonalne wystąpienia publiczne

OPIS SZKOLENIA:

Niektórzy z nas rodzą się z naturalnym talentem do autoprezentacji, jednak większość potrzebuje nauczyć się tej sztuki. Wystąpienia publiczne wymagają wielu żmudnych przegotowań. Często  mimo świetnego merytorycznego przygotowania „zjada” nas trema, a zamartwianie się przed i po wystąpieniu odbiera energię do działania i obniża samoocenę. Silne emocje podczas przemowy, oprócz oczywistego dyskomfortu, wpływają na jakość samego wystąpienia – osłabiają przekaz, zmniejszają jego wiarygodność. Istnieje wiele sposobów na wyregulowanie napięcia przed wystąpieniem publiczym, zadbania o „mocny przekaz” w trakcie jego trwania. Na szkoleniu poznać  sprawdzone sposoby na „dobrą przemowę” – od planowania poprzez dostrojenie, przygotowanie czytelnej, przykuwającej uwagę prezentacji po samo prezentowanie treści  i odpowiadania na trudne lub „niewygodne” pytania audytorium.

 

CEL:

Doskonalenie kompetencji profesjonalnego przemawiania przez mniejszym i sporym audytorium pomimo tremy.

 

KORZYŚCI:

  • poznasz swoje mocne strony i obszary do rozwoju w zakresie wystąpień publicznych
  • dowiesz się w jaki sposób zaplanować i przygotować wystąpienie, aby osiągnąć zamierzone cele
  • dowiesz się w jaki sposób zapanować nad stresem i poradzić sobie z tremą podczas prezentacji
  • poznasz techniki efektywnego prezentowania różnych treści i dopasowania się do audytorium
  • poznasz reguły i konsekwencje spójności (lub jej braku) przekazu werbalnego i niewerbalnego na odbiór przekazywanych treści
  • przetestujesz różne sposoby utrzymania uwagi i zainteresowania słuchaczy
  • przećwiczysz sposoby wywierania pozytywnego wpływu na audytorium oraz odpowiadania na polemikę
  • poznasz sposoby radzenia sobie z oporem słuchaczy oraz przekonasz się jak można odpowiadać na trudne lub niewygodne pytania adwersarzy.

PROGRAM SZKOLENIA:

 

1. Cechy dobrego mówcy/ prelegenta, style przedstawiania treści

2. Wyzwania dla mówcy występującego przed zróżnicowanym audytorium

3. Ciało komunikuje więcej niż myślisz: rola pierwszego wrażenia, błędy atrybucji

4. Głośno i wyraźnie – czyli jak mówić, aby być usłyszanym? – ton głosu, intonacja, proste ćwiczenia wokalizacyjne

5. Zaczynaj z wizją końca, czyli przygotowanie do spotkania, prelekcji, prezentacji

6. Profesjonalna prezentacja slajdów – jakich błędów unikać?

7. Metody aktywizujące „podbijające” zainteresowanie audytorium, zwiększające zaangażowanie, prowokujące do myślenia. Elementy storytellingu.

8. Podstawowe zakłócenia i trudności mogące pojawić się podczas wystąpień publicznych

9. Zachowania audytorium będące wyzwaniem dla prelegenta (obiekcje, „trudne pytania”, opór)

10. Techniki erystyczne – jak nie dać się „zbić z tropu” i zachować profesjonalizm odpowiadając na pytania lub krytykę?

11. Techniki samouspokajania, czyli jak poradzić sobie z symptomem „pustki w głowie”?

Grupa docelowa:
Osoby występujące przed audytorium (zarządem, współpracownikami, klientami, podczas konferencji lub prelekcji)

Czas trwania:
9:00 – 16:00

Sposób realizacji:
online 

Ilość uczestników:
min.3 – max. 12

 

Metody pracy:

Praca grupowa na MURAL-u

Praca w podzielonych pokojach

Analiza „case study”

Testy samopoznania

Quizy i testy wiedzy (Mentimeter, Quizzlet)

Symulacje i gry szkoleniowe online

Miniwykład

Zapisz się już dziś





    Zapraszamy do kontaktu

    e-mail kontakt@best-practice.pl
    tel. +48 661 487 577

    x
    Jesteś zainteresowany tym szkoleniem?
    Zostaw swój adres e-mail, a prześlemy Ci PDF ze szczegółowym opisem szkolenia.

      Kliknięcie przycisku "Chcę PDF" jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu odesłania dokumentu