Profesjonalna obsługa klienta
OPIS SZKOLENIA:
Bezpośrednia obsługa klienta to „chleb powszedni” pracowników wielu branż i specjalizacji. Dobrze przeszkoleni z technik sprzedażowych pracownicy nie tylko zwiększają obroty firmy, ale także wzmacniają jej wizerunek jako profesjonalnej i wiarygodnej. Obsługa klienta wymaga wielu kompetencji „miękkich”, takich jak umiejętność inicjowania rozmowy, uważnego słuchania, zadawania trafnych pytań, odpowiadania na wątpliwości i obiekcje, elastycznego dopasowani do stylu komunikacyjnego klienta. Wymienione tutaj „moce” zostaną przećwiczone oraz utrwalone dzięki dużej ilości praktycznych ćwiczeń komunikacyjnych.
CEL:
Doskonalenie umiejętności bezpośredniej obsługi klienta
KORZYŚCI:
- nauczysz się rozpoznawać jawne i ukryte potrzeby klienta oraz jego nastawienia i oczekiwania względem obsługi
- poznasz sposoby identyfikacji typów klientów po specyficznych wypowiedziach i prowadzenie rozmowy tak, by maksymalnie dostroić się do niego
- dostosujesz swój sposób mówienia (prezentowanie produktu, dopytanie, wyjaśnianie) do możliwości klienta poprzez używanie zwrotów wzmacniających kontakt oraz unikanie blokad komunikacyjnych
- nauczysz się radzić sobie z sytuacjami trudnymi w obsłudze – obiekcje, roszczenia
- poznasz podstawowe modele obsługi klienta
- poznasz podstawy wywierania wpływu i negocjowania
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Aktualne standardy i trendy w obsłudze klienta. Obsługa klienta oparta na budowaniu relacji
2. Klient jako „persona” – jego specyfika, przyzwyczajenia, oczekiwania
3. Trójkąt satysfakcji klienta – analiza potrzeb merytorycznych, proceduralnych i psychologicznych klienta
4. Podstawowe bariery i nieporozumienia w standardowym kontakcie
5. Czym jest lejek sprzedażowy i jak działa?
6. Techniki aktywnego słuchania (parafraza, klaryfikacja, odzwierciedlanie) i zadawania pytań
7. Komunikaty jawne i ukryte. Świadoma i nieświadoma ocena skuteczności dostrojenia
8. Profesjonalizacja kontaktu z klientem zewnętrznym – wskaźniki profesjonalnej obsługi:
- model obsługi „SUPER” w profesjonalnej obsłudze klienta (Skuteczność, Upewnianie się, Prezentowanie, Empatia, Reakcja)
- model obsługi „3 x PO” (Posłuchaj-Powtórz-Pomóż)
9. Komunikat „Ja” i „My” zmieniające perspektywę i personalizujące przekaz. Unikanie zwrotów zamykających i niekonstruktywnych podczas rozmowy
10. Domykanie sprzedaży
Grupa docelowa:
Liderzy o różnym stażu pracy, borykający się ze skonfliktowanymi grupami pracowników
Czas trwania:
6 – 8 godzin (do uzgodnienia)
zazwyczaj: 9:00 – 17:00
Sposób realizacji:
stacjonarnie lub online
Ilość uczestników:
min.3 – max. 30
Metody pracy:
Case study
Testy samopoznania
Quizy i testy wiedzy
(Mentimeter, Quizzlet)
Praca w podgrupach
Symulacje i gry szkoleniowe online
Miniwykład
Zapisz się już dziś
Zapraszamy do kontaktu
e-mail kontakt@best-practice.pl
tel. +48 661 487 577