Lider jako regulator – efektywne rozmowy okresowe, wspierające, dyscyplinujące

OPIS SZKOLENIA:

Warsztat przeznaczony jest dla osób, których jednym z zadań liderskich i pewną trudnością jest prowadzenie rozmów o charakterze wspierającym, dyscyplinującym oraz rozwojowym. Rozmowy indywidualne wymagają  w wielu przypadkach specjalnego przygotowania, przemyślenia strategii oraz doboru modelu feedback-u i narzędzi komunikacyjnych. Podczas tego typu spotkań pojawiają się też zachowania, które wielu liderów zbijają z tropu, niepokoją lub złoszczą. Osoba, której udzielasz informacji zwrotnej może jawnie oponować, stosować bierny opór, umniejszać znaczenie sprawy, zaprzeczać, „odbijać piłeczkę”, narzekać, czy wręcz rozpłakać się. Znajomość mechanizmów obronnych oraz umiejętność pracy z nimi to ważna część wspierania ludzi w rozwoju i nakłaniania ich do zmian w zachowaniu.

 

CEL:

Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów indywidualnych z pracownikami i udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych.

 

KORZYŚCI:

  • dowiesz się jak prawidłowo konstruować informację zwrotną
  • poznasz i przećwiczysz różne modele feedback-u
  • dowiesz się jak formułować cele i wskazówki podczas rozmowy wspierającej, dyscyplinującej i rozwojowej
  • dowiesz się jak odpowiadać na obiekcje i krytykę oraz wyrażać ją w konstruktywny sposób
  • nauczysz się unikania sformułowań, które mogą wywoływać opór u rozmówcy i jak radzić sobie z emocjami własnymi i rozmówcy.
Szczegóły

PROGRAM SZKOLENIA:

 

1. Konstruktywna informacja zwrotna – jej cel, funkcje i rodzaje

2. Język faktów a język opinii – jak formułować feedback, by był konstruktywny i „treściwy”

3. Modele feedbacku:

  • KANAPKA,
  • 4xZ,
  • FUKO,
  • SPINKA

4. Ocena okresowa – kompetencje pracownika a Twoje i organizacyjne oczekiwania względem niego, czyli w poszukiwaniu obiektywnych wskaźników zmiany

5. Asertywne stawianie granic w obliczu niewłaściwych zachowań pracownika oraz wywieranej presji

6. Mechanizmy obronne – dlaczego trudno nam przyjmować informacje zwrotne i jak to zmienić?

7. Słowa (zwroty) kolce i słowa kwiaty. Jakich sformułowań unikać w rozmowach z ludźmi?

8. Kontrola emocji kluczem do kontroli przebiegu rozmowy – techniki samouspakajania

Grupa docelowa:
Liderzy udzielający na co dzień informacji zwrotnych pracownikom

Czas trwania:
6 – 8 godzin (do uzgadniania)
zazwyczaj: 9:00 – 17:00

Sposób realizacji:
stacjonarnie lub online 

Ilość uczestników:
min.3 – max. 20 

 

Metody pracy:
Case study
Testy samopoznania
Quizy i testy wiedzy
(Mentimeter, Quizzlet)
Praca w podgrupach
Symulacje i gry szkoleniowe online
Miniwykład

Zapisz się już dziś





    Zapraszamy do kontaktu

    e-mail kontakt@best-practice.pl
    tel. +48 661 487 577

    x
    Jesteś zainteresowany tym szkoleniem?
    Zostaw swój adres e-mail, a prześlemy Ci PDF ze szczegółowym opisem szkolenia.

      Kliknięcie przycisku "Chcę PDF" jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu odesłania dokumentu