EFEKTYWNA WSPÓŁPRACA W ZESPOLE
OPIS SZKOLENIA:
Zintegrowane i dobrze współpracujące zespoły to w dzisiejszych czasach ważny element zapewniający sprawne funkcjonowanie każdej organizacji. Efektywnie działający team jest gwarantem realizacji założonych celów biznesowych. Nie zawsze, mimo dobrych intencji, udaje się zbudować atmosferę porozumienia i zaufania między pracownikami i w codzienną koegzystencję wdzierają się dysfunkcje pracy zespołowej, konflikty, pułapki zbiorowego podejmowania decyzji oraz uruchamiają niekonstruktywne role grupowe. Dobra komunikacja i współpraca między pracownikami jest obecnie jedną z najważniejszych i najbardziej pożądanych kompetencji miękkich. Podczas szkolenia uczestnicy nie tylko dowiedzą się jak usprawnić komunikację i wzmocnić pracę zespołową, ale będą mieli okazję na nowo umówić się co do zasad współpracy i zacieśnić więzi.
CEL:
Dostarczenie wiedzy i umiejętności współpracy w zespole oraz doskonalenie kompetencji komunikacyjnych, umożliwiających współdziałanie w sytuacjach konfliktogennych, wymagających uzgadniania stanowisk, podejmowania wspólnych decyzji i działań, szczególnie pod presją czasu i w natłoku zadań.
KORZYŚCI:
- poszerzysz swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania zespołów
- dowiesz się jakie są benefity i trudności wynikające z konieczności wspólnego wykonywania złożonych zadań
- zdiagnozujesz swój indywidualny styl komunikacji oraz poznasz style komunikacyjne współpracowników
- dowiesz się jakie role w zespole pełnisz Ty i Twoi koledzy i koleżanki, co może przyczynić się do lepszego rozumienia wzajemnych potrzeb i intencji
- rozwiniesz umiejętności świadomego i efektywnego komunikowania się w zespole
- dowiesz się jak unikać blokad i błędów komunikacyjnych we współpracy z innymi
- nauczysz się stosowania komunikatów asertywnych w sytuacjach konfliktowych
- uświadomisz sobie korzyści płynące z pracy zespołowej, przy wykorzystaniu efektywnej komunikacji
- uzgodnisz wraz z członkami Twojego zespołu reguły współpracy
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Czym różni się grupa od zespołu?
2. Blaski i cienie pracy zespołowej. Kiedy zespół jest bardziej skuteczny niż pojedynczy pracownik?
3. Czynniki ryzyka o czynniki chroniące oddziałujące na współpracujących ze sobą nad realizacją wspólnych działań ludzi
4. Parametry dobrze funkcjonującego zespołu – o co i jaki sposób zadbać podczas wspólnej pracy?
5. Role grupowe – autodiagnoza własnego stylu pracy zespołowej oraz poznanie mocnych stron współpracowników
6. Charakterystyka stylów komunikacyjnych wg metodologii Extended DISC. Mocne strony oraz ograniczenia poszczególnych stylów
7. Jak porozumiewać się z osobami o różnych stylach? – słowa „klucze” i słowa „blokady”
8. Źródła konfliktów między ludźmi i ich dynamika
9. Autodiagnoza własnego stylu reagowania na sytuacje trudne
10. Strategie rozwiązania konfliktu w zależności od jego źródła i rodzaju
11. Metody i techniki asertywnego stawiania granic w kontaktach międzyludzkich
12. Rekontraktowanie reguł współpracy w teamie (opcjonalnie)
Grupa docelowa:
Członkowie zespołów, którzy chcą lub potrzebują zacieśnić współpracę i na nowo ustalić jej reguły
Czas trwania:
6 – 8 godzin (do uzgodnienia)
zazwyczaj: 9:00 – 17:00
Sposób realizacji:
stacjonarnie lub online
Ilość uczestników:
min.3 – max. 30
Metody pracy:
Case study
Testy samopoznania
Quizy i testy wiedzy
(Mentimeter, Quizzlet)
Praca w podgrupach
Symulacje i gry szkoleniowe online
Miniwykład
Zapisz się już dziś
Zapraszamy do kontaktu
e-mail kontakt@best-practice.pl
tel. +48 661 487 577