ZARZĄDZANIE SOBĄ I ZADANIAMI W CZASIE
OPIS SZKOLENIA:
Czasu nie da się zatrzymać, spowolnić, czy przyspieszyć – możemy jedynie lepiej nim gospodarować. Na ogół w standardowych sytuacjach zawodowych radzimy sobie bez wspomagania w postaci technik poprawiających efektywność. Problem zaczyna się, gdy zadań jest zbyt wiele, w pracę wkrada się chaos, zobowiązania nakładają się na siebie lub wykluczają wzajemnie, czujemy spadek formy, efekty pracy są niewspółmierne do poniesionego trudu, a proces twórczy staje się stresującym doświadczeniem. Do tego dochodzi czynnik ludzki – przełożeni, współpracownicy, klienci ze swoimi oczekiwaniami, ponaglaniem, zadaniami „na wczoraj”. Wtedy z pomocą przychodzą proste i bardziej wyrafinowane techniki zarządzania sobą (napięciem, automotywacją) i zadaniami w czasie.
CEL:
Podnoszenie efektywności zawodowej i osobistej uczestników w obszarze lepszego planowania i realizacji zadań.
KORZYŚCI:
- poznasz przyczyny nieefektywnego gospodarowania czasem oraz reguły zarządzania nim
- dokonasz autodiagnozy indywidualnych przeszkód w efektywnej organizacji pracy własnej oraz swoich mocnych stron i obszarów rozwojowych w zakresie planowania i realizacji zadań pod presja czas
- nauczysz się lepiej wyznaczać cele, ustalać priorytety oraz planować działania w oparciu o lepszą estymację czasu
- poznasz wiele ciekawych i skutecznych metod zarzadzania sobą i zadaniami w czasie
- dowiesz się jak utrzymywać automotywację na optymalnym poziomie oraz przeciwdziałać prokrastynacji
- nauczysz się ograniczać wpływ „złodziei czasu” na Twoją efektywność zawodową oraz sensownie odpoczywać
- zaplanujesz własny rozwój w obszarze zarządzania sobą i zadaniami w czasie
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Czas jako zasób osobisty i organizacyjny. Właściwa i niewłaściwa alokacja czasu
2. Chronotyp i krzywa wydajności a planowanie zadań
3. Presja zadań, czasu i ludzi w zmiennym środowisku zawodowym
4. Czas jako źródło stresu – naturalne mechanizmy obronne chroniące przed przeciążeniem zadaniowym
5. Blaski i cienie wielozadaniowości, czyli jak się ma tzw. „multitasking” do produktywności
6. Autodiagnoza własnego zarządzania czasem
7. Kontrola czynności bezkierunkowych – „złodzieje czasu” i „pogromcy produktywności”
8. Prawidłowe estymowanie czasu, budżet czasu z uwzględnieniem zasady Pareto i reguły Parkinsona, analizy „wąskich gardeł” oraz konstruowania planów „B”
9. Proces wytyczania celów i priorytetów – narzędzia skutecznego planowania zadań i oceny swoich możliwości w ich realizacji
- metoda S.M.A.R.T.,
- matryca planowania ABC,
- macierz Eisenhowera,
- wykres Gannta,
- metoda Alpen,
- GTD: Get Things Done
10. Zrób sobie przerwę – jak sensownie odpoczywać?
Grupa docelowa:
Osoby chcące poparwić efektywność zawodową i osobistą poprzez lepsze zarządzanie sobą i zadaniami w czasie
Czas trwania:
9:00 – 16:00
Sposób realizacji:
online
Ilość uczestników:
min.3 – max. 12
Metody pracy:
Praca grupowa na MURAL-u
Praca w podzielonych pokojach
Analiza „case study”
Testy samopoznania
Quizy i testy wiedzy (Mentimeter, Quizzlet)
Symulacje i gry szkoleniowe online
Miniwykład
Zapisz się już dziś
Zapraszamy do kontaktu
e-mail kontakt@best-practice.pl
tel. +48 661 487 577