Lider zarządzający zmianą w organizacji
OPIS SZKOLENIA:
Przechodzenie przez jakiekolwiek zmiany, zaburzające naturalny rytm pracy lub zakres aktywności pracowników, to dla większości ludzi duży stres. Opór spotęgowany jest uprzednimi doświadczeniami, zmiennymi osobowościowymi orazogólnymi nastrojami w zespole. Celem szkolenia jak dookreślenie roli przełożonego przeprowadzającego organizację przez zmianę. Jednym z wielu wyzwań będzie tu odpowiednie komunikowanie zmiany, zarządzanie stresem i oporem w trakcie jej wprowadzania oraz monitorowanie aktywności pracowników i podtrzymywanie ich osłabionej motywacji do działania na optymalnym poziomie.
CEL:
Doskonalenie kompetencji liderskich w zakresie zarządzania zmianą na różnych jej etapach (przygotowanie, realizacja, ewaluacja) ,w kontekście łączenia celów „architekta zmiany” z indywidualnymi potrzebami pracowników.
KORZYŚCI:
- nauczysz się identyfikować szanse i zagrożenia związane ze zmianą i niwelować bariery w adaptacji
- poznasz etapy przechodzenia jednostek i zespołów przez zmianę oraz zreflektujesz swoją rolę na każdym z jej etapów
- przećwiczysz przeformułowanie problemów w celu rozwiązywania rzeczywistych problemów
- nabędziesz wiedzę na temat najlepszych praktyk związanych ze wzmacnianiem zespołów, w któryc pojawił się silny opór
- zwiększysz swoją odporność psychiczną i skuteczność w mierzeniu się z napięciem i frustracją, bierną agresją podwładnych
- wzmocnisz swoje kompetencje negocjacyjno – mediacyjne
- nauczysz się diagnozować „moce i niemoce” swojego zespołu na każdym etapie adaptacji do zmiany
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Etapy przechodzenia ludzi przez zmiany (wg. Kottera i Levina)
2. Rola lidera w planowaniu, komunikowaniu i wdrażaniu zmiany
3. Zarządzanie krótkoterminowe („tu i teraz”) i strategiczne (nadawanie sensu), poszukiwanie sojuszników zmiany
4. Identyfikowanie widocznych i niewypowiedzialnych potrzeb i obaw pracowników w związku ze zmianą
5. Zarządzanie stresem i oporem w grupie
6. Dysfunkcje pracy zespołowej w związku z błędnym przystosowaniem do zmiany (wg. Lencioniego)
7. Sposoby przezwyciężenia trudności na różnych etapach zmian i niwelowanie napięcia i poziomu konfliktów w zespole
8. Analiza luk kompetencyjnych i zapewnienie wsparcia pracownikom w ich uzupełnianiu
9. Jak budować w sobie prężność psychiczną, aby „kontenerować” negatywne emocje innych ludzi?
Grupa docelowa:
Liderzy mający przeprowadzić pracowników i organizację przez zmianę
Czas trwania:
5 godzin + przerwy
9:00 – 15:00
Sposób realizacji:
online
Ilość uczestników:
min.3 – max. 12
Metody pracy:
Case study
Testy samopoznania
Quizy i testy wiedzy
(Mentimeter, Quizzlet)
Praca w dzielonych pokojach
Symulacje i gry szkoleniowe online
Miniwykład
Zapisz się już dziś
Zapraszamy do kontaktu
e-mail kontakt@best-practice.pl
tel. +48 661 487 577