Negocjacje biznesowe – ochrona przed manipulacją

OPIS SZKOLENIA:

Wielu z nas niemal codziennie prowadzi rozmowy biznesowe, których celem jest kupno lub sprzedaż towarów i usług, wynegocjowanie dobrych warunków handlowych, ustalenie zakresu zobowiązań i odpowiedzialności. Rozmowy mogą dotyczyć wielu dziedzin i wątków. Łączy je „czynnik ludzki”, czyli rozmowa z potencjalnym lub realnym partnerem biznesowym. Jejefektem  może być owocna współpraca w dobrej atmosferze lub nieporozumienie, konflikt, który doprowadzić może do zerwania rozmów lub taki ich finał, że jedna lub obie strony poczują się zlekceważone lub oszukane. Aby temu zapobiec warto przyjrzeć się, co podczas spotkania może pójść „nie tak” i przygotować się do niego w profesjonalny sposób, aby zrealizować swoje cele.

 

CEL:

Doskonalenie umiejętności prowadzenia spotkań biznesowych z użyciem technik negocjacyjnych oraz minimalizowanie wpływu presji, manipulacji i chwytów erystycznych na przebieg rozmowy.

 

KORZYŚCI:

  • podszlifujesz umiejętność prowadzenia rozmów biznesowych w oparciu o techniki negocjacyjne
  • nauczysz się identyfikowania zachowań manipulacyjnych oraz służących wywieraniu presji przez strony negocjacji
  • zyskasz poczucie kontroli oraz większą pewność siebie w kontakcie z „wymagającym” partnerem biznesowym
  • nabędziesz umiejętność właściwego rozpoznawania i reagowania na manipulacyjne zachowania rozmówcy
  • zyskasz większą kontrolę mowy ciała podczas ważnych rozmów
  • nauczysz się rozpoznawać typowe chwyty erystyczne służące osłabieniu Twojej pozycji w negocjacjach
  • przećwiczysz stosowanie technik redukowania zastrzeżeń, obiekcji, krytyki
  • nauczysz się  rozpoznawać i eliminować najczęściej popełniane błędy w prowadzeniu rozmów negocjacyjnych
  • dowiesz się jak asertywnie reagować na trudne sytuacje interpersonalne
Szczegóły

PROGRAM SZKOLENIA:

 

1. Mechanizmy zachowań ludzi podczas procesu negocjacji. Potrzeby partnerów negocjacji.

2. Dynamika przebiegu rozmów – od uzgadniania potrzeb po domknięcie kontraktu. Negocjacje „twarde” i „miękkie” – czemu służą, który wariant wybrać?

3. Sztuka łagodzenia sporu i poszukiwania strategii „win – win”

4. Zastrzeżenia, obiekcje, pretensje – zderzenie oczekiwań z rzeczywistością jako źródła oporu

5. Słowa „kwiaty” i słowa „kolce”. Przeformułowania narracji w kierunku eliminowania słów, zwrotów, które wzmacniają opór. Język korzyści w negocjacjach

6. „Poker face”? Co ciało mówi o naszych i cudzych nastawieniach, emocjach, strategiach negocjacyjnych? Radzenie sobie z własnymi negatywnymi emocjami podczas rozmów biznesowych

7. Jak radzić sobie z manipulacją i wywieraniem presji? – wskaźniki ułatwiające rozróżnienie

8. „Nieczyste zagrywki” stosowane intencjonalnie przez rozmówców, którzy chcą „wygrać za wszelką cenę”

9. Radzenie sobie z technikami erystycznymi stosowanymi w negocjacjach, aby osłabić argumentację lub pozycję strony przeciwnej

10. Sztuka perswazji – jak przekonywać innych do swoich racji

11. Techniki asertywne jako odpowiedź na zachowania manipulacyjne

Grupa docelowa:
Managerowie lub pracownicy, którzy prowadzą rozmowy o charakterze negocjacyjnym i chcą szlifować swój warsztat pracy

Czas trwania:
6 – 8 godzin (do uzgodnienia)
zazwyczaj: 9:00 – 17:00

Sposób realizacji:
stacjonarnie lub online

Ilość uczestników:
min.3 – max. 30

 

Metody pracy:
Case study
Testy samopoznania
Quizy i testy wiedzy
(Mentimeter, Quizzlet)
Praca w podgrupach
Symulacje i gry szkoleniowe online
Miniwykład

Zapisz się już dziś





    Zapraszamy do kontaktu

    e-mail kontakt@best-practice.pl
    tel. +48 661 487 577

    x
    Jesteś zainteresowany tym szkoleniem?
    Zostaw swój adres e-mail, a prześlemy Ci PDF ze szczegółowym opisem szkolenia.

      Kliknięcie przycisku "Chcę PDF" jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu odesłania dokumentu