Myślenie strategiczne dla liderów
OPIS SZKOLENIA:
Trudni wyobrazić sobie dziś lidera bez umiejętności strategicznego myślenia. A jednak. Ta z kluczowych kompetencji managerskich nie jest tak mocno promowana jak umiejętność zarzadzania zespołem, własnymi zasobami lub delegowania zadań i odpowiedzialności. Myślenie strategiczne to myślenie poza schematami, nielinearnie, do przodu, z perspektywy nie tylko jednostek i zespołów, ale całej organizacji, biorąc pod uwagę szerszy kontekst biznesowy. Przypomina pod wieloma względami grę w szachy – wymaga koncentrowania się nie na pojedynczych ruchach, ale na całych sekwencjach posunięć własnych jak i przeciwnika. To wyciąganie wniosków z przeszłości po to by mądrze kreować przyszłość. Różnica jest taka, że zamiast przeciwnika jest partner biznesowy, współpracownicy, podwładni, którzy z różnych powodów chcą lub mogą widzieć jedynie część obrazu sytuacji i potrzeb organizacji.
CEL:
Wzmocnienie kompetencji liderskich w obszarze myślenia strategicznego.
KORZYŚCI:
- zrozumiesz na czym polega myślenie strategiczne w kontekście zespołu i organizacji
- zapoznasz się ze sposobami planowania i kontroli strategicznej
- poznasz podstawowe zasady budowania strategii;
- nauczysz się korzystać z wybranych narzędzi analizy strategicznej, kalkulacji ryzyk, wyboru opcji;
- wzmocnisz swoje kompetencje w zakresie komunikowania swoich strategii, przedstawiania opcji, radzenia sobie z obiekcjami otoczenia
- przyjrzysz się swoim postawom, nawykom, kompetencjom, przekonaniom, które pomagają lub utrudniają budowanie strategii
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Czym jest myślenie strategiczne i czym różni się od standardowego planowania pracy zespołu i reagowania na „bieżączkę”
2. Moc myślenia nielinearnego – wpływ na rozumienie potrzeb wielu interesariuszy, motywację pracowników, budowania „wspólnoty celów”
3. Analiza strategiczna zasobów zespołu (potencjał, kompetencje, zasoby organizacyjne) w kontekście rozumienia potrzeb organizacji
4. Metody planowania scenariuszy działań zespołu i analizą opcji, wąskich gardeł, niewykorzystanych mocy
5. Wyznaczenie celów strategicznych w horyzoncie 1-5 lat funkcjonowania organizacji oraz wskaźników realizacji celów. Wypracowanie ścieżki dojścia do celu
6. Dopasowanie planu strategicznego dla swojego działu/funkcji/obszaru, spójnego z planem (znanym lub domniemanym) strategicznym całej firmy
7. Komunikowanie strategii (expose lidera) oraz dopracowywania jej z zespołem
Grupa docelowa:
Zespoły chcące przełamać schematy i poznać techniki twórczego myślenia, ułatwiające generowanie innowacyjnych rozwiązań
Czas trwania:
6 – 8 godzin (do uzgadniania)
zazwyczaj: 9:00 – 17:00
Sposób realizacji:
stacjonarnie lub online
Ilość uczestników:
min.3 – max. 20
Metody pracy:
Case study
Testy samopoznania
Quizy i testy wiedzy
(Mentimeter, Quizzlet)
Praca w podgrupach
Symulacje i gry szkoleniowe
Zapisz się już dziś
Zapraszamy do kontaktu
e-mail kontakt@best-practice.pl
tel. +48 661 487 577