Lider jako coach, czyli jak wzmacniać motywację wewnętrzną pracowników
OPIS SZKOLENIA:
Zarządzanie zespołami wymaga sporej wiedzy na temat psychologicznych aspektów funkcjonowania człowieka. Nasze zachowania „stadne” rządzą się pewnymi prawami i są przewidywalne, o ile wiemy na co zwracać uwagę. O ile liderzy potrafią na ogół skutecznie zarządzać zespołami, o tyle czasami może im umykać perspektywa pojedynczego pracownika. Znajomość reguł rządzących motywacją i zaangażowaniem podwładnych ułatwi liderom prowadzenie rozmów indywidualnych o charakterze korektywnym i rozwojowym. Warsztat przeznaczony jest dla managerów, którzy chcą doskonalić kompetencje przywódcze w obszarze motywowania pracowników do większej skuteczności zawodowej i samorozwoju poprzez rozwojową informację zwrotną oraz coachingowe modele rozmowy.
CEL:
Poprawa efektywności zawodowej liderów w obszarze zarzadzania aktywnością i motywacją pracowników, dzięki zastosowaniu coachingowego stylu pracy z ludźmi
KORZYŚCI:
- wzmocnisz kompetencje przywódcze w obszarach zarządzania aktywnością i zaangażowaniem pracowników
- dowiesz się czym jest motywacja i jak ją wzmacniać u pracowników
- dokonasz autodiagnozy własnych zasobów osobistych i liderskich do wykorzystania w pracy z ludźmi
- nauczysz się udzielania rozwojowego feedbacku, aby zwiększyć zaangażowanie pracowników i korygować ewentualne niepożądane zachowania
- przećwiczysz coachingowe techniki rozmowy z pracownikiem, celem wzbudzenia lub podtrzymania chęci samorozwoju
- dowiesz się jakie czynniki indywidualne i zespołowe wywołują opór lub bierność pracowników i nauczysz się diagnozować i zapobiegać takim zjawiskom w swoim zespole
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Style przywódcze a predyspozycje osobiste oraz potrzeby zespołu
2. Finansowe i pozafinansowe motywowanie pracowników – blaski i cienie motywowania zewnętrznego
3. Motywacyjne DNA wg. Tamary Love
4. Jak budować u pracowników motywację wewnętrzną?
5. Feedback jako metoda pracy ukierunkowanej na realizację celów indywidualnych i zespołowych
6. Podstawowe modele udzielania feedbacku pracownikom
7. Rozwojowa informacja zwrotna jako ważny element oceny okresowej pracownika – przykłady rozmów
8. Praca na zasobach pracowników jako sposób motywowania do samorozwoju i zmian nie przystosowawczych nawyków
9. Budowanie celów osobistych i zespołowych z pracownikami – czyli magia stawiania trafnych pytań
10. Klasyczny feedback i model rozmowy coachingowej – podobieństwa i różnice
Grupa docelowa:
Liderzy i pracownicy HR chcący podnieść swoje kompetencje w zakresie motywowania pracowników poprzez coachingowe metody wzmacniania zaangażowania
Czas trwania:
6 – 8 godzin (do uzgodnienia)
zazwyczaj: 9:00 – 17:00
Sposób realizacji:
stacjonarnie lub online
Ilość uczestników:
min.3 – max. 30
Metody pracy:
Case study
Testy samopoznania
Quizy i testy wiedzy
(Mentimeter, Quizzlet)
Praca w podgrupach
Symulacje i gry szkoleniowe
Miniwykład
Zapisz się już dziś
Zapraszamy do kontaktu
e-mail kontakt@best-practice.pl
tel. +48 661 487 577