LIDER A KONFLIKTY W ZESPOLE

OPIS SZKOLENIA:

Zespoły pracownicze, nawet te dobrze zintegrowane i efektywnie współpracujące ze sobą, raz na jakiś czas stają przed wyzwaniem uporania się z sytuacją konfliktową, jaka może się pojawić pomiędzy członkami teamu. Warto zdać sobie sprawę, że spory wpisane są w naszą „stadną” naturę i prawdopodobnie są nie do uniknięcia. Paradoksalnie niekiedy przynoszą wtórne korzyści – pozwalają porozmawiać szczerze o wzajemnych oczekiwaniach, ustalić reguły współpracy i oczyścić gęstniejącą atmosferę. Warunek uzyskania takich benefitów jest jeden – mądre zarządzanie konfliktem przez lidera zespołu. Podczas szkolenia  – analizując case study oraz angażując się w praktyczne ćwiczenia komunikacyjne – nauczysz się  konstruktywnych sposobów reagowania na konflikty między pracownikami oraz na linii przełożony – podwładny.

 

CEL:

Pogłębienie rozumienia istoty i dynamiki konfliktów w zespole oraz doskonalenie umiejętności negocjacyjno – mediacyjnych lidera, umożliwiających rozwiązywanie sporów pomiędzy pracownikami oraz na linii przełożony – podwładny.

 

KORZYŚCI:

  • poznasz mechanizmy i dynamikę konfliktu (indywidualnego i zbiorowego)
  • przeanalizujesz czynniki generujące potencjalne konflikty w zespole oraz poznasz rolę lidera w rozstrzyganiu sporów
  • zidentyfikujesz własny potencjał liderski i potrzeby rozwojowe w zakresie reagowania na sytuacje konfliktowe
  • wzmocnisz umiejętność udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej pracownikom w sytuacji konfliktowej oraz motywowania ich do zmiany niepożądanych zachowań
  • przećwiczysz techniki negocjacyjne i mediacyjne niezbędne podczas zarządzania sytuacją konfliktu
  • nauczysz się stawiać granice niekonstruktywnym zachowaniom i asertywnego reagowania na opór, obiekcje, osobistą urazę
  • dowiesz się jak kontrolować emocje własne oraz łagodzić napięcie u stron konfliktu
Szczegóły

PROGRAM SZKOLENIA:

 

1. Konflikt – źródła, rodzaje oraz dynamika konfliktów pomiędzy pracownikami

2. Autodiagnoza własnego stylu reagowania na sytuacje trudne

3. Konflikt w zespole – fazy procesu grupowego (wg. Tuckmana)

4. Emocje i zachowania ludzi uwikłanych w konflikt – jak nad nimi zapanować?

5. Dysfunkcje pracy zespołowej i ich wpływ na samopoczucie członków zespołu

6. Strategie zarządzania konfliktem w zespole

7. Zastosowanie Analizy Transakcyjnej dla radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi.

8. Rozmowa mediacyjna pomiędzy pracownikami – etapy, schemat (case study)

9. Asertywne stawianie granic i komunikowanie oczekiwań podczas „trudnych” rozmów przełożony – podwładny

10. Konflikt jako pozytywny czynnik wspierający zmiany – korzyści dla zespołu z możliwości mówienia wprost o swoich potrzebach, oczekiwaniach i obiekcjach.

Grupa docelowa:
Liderzy o różnym stażu pracy, borykający się ze skonfliktowanymi grupami pracowników

Czas trwania:
6 – 8 godzin (do uzgodnienia)
zazwyczaj: 9:00 – 17:00

Sposób realizacji:
stacjonarnie lub online

Ilość uczestników:
min.3 – max. 30

 

Metody pracy:
Case study
Testy samopoznania
Quizy i testy wiedzy
(Mentimeter, Quizzlet)
Praca w podgrupach
Symulacje i gry szkoleniowe online
Miniwykład

Zapisz się już dziś






    Zapraszamy do kontaktu

    e-mail kontakt@best-practice.pl
    tel. +48 661 487 577

    x
    Jesteś zainteresowany tym szkoleniem?
    Zostaw swój adres e-mail, a prześlemy Ci PDF ze szczegółowym opisem szkolenia.

      Kliknięcie przycisku "Chcę PDF" jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu odesłania dokumentu