LIDER A KONFLIKTY W ZESPOLE
OPIS SZKOLENIA:
Zespoły pracownicze, nawet te dobrze zintegrowane i efektywnie współpracujące ze sobą, raz na jakiś czas stają przed wyzwaniem uporania się z sytuacją konfliktową, jaka może się pojawić pomiędzy członkami teamu. Warto zdać sobie sprawę, że spory wpisane są w naszą „stadną” naturę i prawdopodobnie są nie do uniknięcia. Paradoksalnie niekiedy przynoszą wtórne korzyści – pozwalają porozmawiać szczerze o wzajemnych oczekiwaniach, ustalić reguły współpracy i oczyścić gęstniejącą atmosferę. Warunek uzyskania takich benefitów jest jeden – mądre zarządzanie konfliktem przez lidera zespołu. Podczas szkolenia – analizując case study oraz angażując się w praktyczne ćwiczenia komunikacyjne – nauczysz się konstruktywnych sposobów reagowania na konflikty między pracownikami oraz na linii przełożony – podwładny.
CEL:
Pogłębienie rozumienia istoty i dynamiki konfliktów w zespole oraz doskonalenie umiejętności negocjacyjno – mediacyjnych lidera, umożliwiających rozwiązywanie sporów pomiędzy pracownikami oraz na linii przełożony – podwładny.
KORZYŚCI:
- poznasz mechanizmy i dynamikę konfliktu (indywidualnego i zbiorowego)
- przeanalizujesz czynniki generujące potencjalne konflikty w zespole oraz poznasz rolę lidera w rozstrzyganiu sporów
- zidentyfikujesz własny potencjał liderski i potrzeby rozwojowe w zakresie reagowania na sytuacje konfliktowe
- wzmocnisz umiejętność udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej pracownikom w sytuacji konfliktowej oraz motywowania ich do zmiany niepożądanych zachowań
- przećwiczysz techniki negocjacyjne i mediacyjne niezbędne podczas zarządzania sytuacją konfliktu
- nauczysz się stawiać granice niekonstruktywnym zachowaniom i asertywnego reagowania na opór, obiekcje, osobistą urazę
- dowiesz się jak kontrolować emocje własne oraz łagodzić napięcie u stron konfliktu
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Konflikt – źródła, rodzaje oraz dynamika konfliktów pomiędzy pracownikami
2. Autodiagnoza własnego stylu reagowania na sytuacje trudne
3. Konflikt w zespole – fazy procesu grupowego (wg. Tuckmana)
4. Emocje i zachowania ludzi uwikłanych w konflikt – jak nad nimi zapanować?
5. Dysfunkcje pracy zespołowej i ich wpływ na samopoczucie członków zespołu
6. Strategie zarządzania konfliktem w zespole
7. Zastosowanie Analizy Transakcyjnej dla radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi.
8. Rozmowa mediacyjna pomiędzy pracownikami – etapy, schemat (case study)
9. Asertywne stawianie granic i komunikowanie oczekiwań podczas „trudnych” rozmów przełożony – podwładny
10. Konflikt jako pozytywny czynnik wspierający zmiany – korzyści dla zespołu z możliwości mówienia wprost o swoich potrzebach, oczekiwaniach i obiekcjach.
Grupa docelowa:
Liderzy o różnym stażu pracy, borykający się ze skonfliktowanymi grupami pracowników
Czas trwania:
6 – 8 godzin (do uzgodnienia)
zazwyczaj: 9:00 – 17:00
Sposób realizacji:
stacjonarnie lub online
Ilość uczestników:
min.3 – max. 30
Metody pracy:
Case study
Testy samopoznania
Quizy i testy wiedzy
(Mentimeter, Quizzlet)
Praca w podgrupach
Symulacje i gry szkoleniowe online
Miniwykład
Zapisz się już dziś
Zapraszamy do kontaktu
e-mail kontakt@best-practice.pl
tel. +48 661 487 577