TRENING PRZYWÓDZTWA DLA MŁODYCH STAŻEM LIDERÓW
OPIS SZKOLENIA:
Warsztat przeznaczony jest dla osób, które są od niedawna lub w przyszłości planują zmierzenie się z rolą osoby zarządzającej personelem, lidera zespołu zadaniowego, kierownika projektu lub chcą pogłębić lub odświeżyć wiedzę z zakresu zarządzania. Podczas zajęć poruszone zostaną podstawowe kwestie związane z przywództwem: rola i zadania lidera w poprawie efektywności pracy zespołowej, komunikacja z pracownikami oraz motywowanie ich do wspólnych działań. Warsztatowe formy pracy umożliwią praktyczne ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych związanych z udzielaniem informacji zwrotnych i reagowaniem na zakłócenia pracy zespołowej. Pozwolą także zmierzyć się z kolizją ról, która następuje w momencie awansu wewnętrznego (z kolegi nowy lider zmienia się w przełożonego), co niekiedy stanowi dodatkowy czynnik zakłócający w realizacji wspólnych zadań.
CEL:
Wzmocnienie kompetencji liderskich młodych stażem managerów w obszarze budowania zespołu, motywowania, udzielania feedbacku rozwojowego oraz samorozwoju.
KORZYŚCI:
- poznasz czynniki wpływające na efektywność pracy zespołowej
oraz rolę lidera w uruchamianiu mechanizmów angażowania się ludzi w realizację wspólnych zadań - zidentyfikujesz własny potencjał liderski i potrzeby rozwojowe w zakresie umiejętności budowania i kierowania zespołem
- nauczysz się jasno komunikować swoje potrzeby, zasady wzajemnej współpracy oraz autorską wizję kierowania zespołem
- wzmocnisz umiejętność udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej pracownikom oraz motywowania ich do zmiany zachowań i samorozwoju
- poznasz narzędzia wzmacniające pracę zespołową na etapie planowania i realizacji wspólnych zadań
- zobaczysz na czym polega zmiana roli ze współpracownika na przełożonego wraz z benefitami i trudnościami związanymi z taką zmianą
- dowiesz się jak budować bezpieczeństwo i zaufanie w zespole
- zaplanujesz własny rozwój w obszarze zarządzania ludźmi, w oparciu o swoje mocne strony i zdiagnozowane obszary rozwojowe
PROGRAM SZKOLENIA
1. Lider – przywódca czy osoba zarządzająca?
2. Style przywódcze a predyspozycje osobiste oraz potrzeby zespołu
3. Autodiagnoza własnego stylu zarządzania zespołem (wg Blancharda)
4. Fazy procesu grupowego – zadania i odpowiedzialność lidera na różnych etapach pracy zespołu (wg Tuckmana)
5. Parametry efektywnie działającego zespołu a dysfunkcje pracy zespołowej (wg Lencioniego)
6. Blaski i cienie awansu wewnętrznego (z roli współpracownika do przełożonego)
7. „Ekspose szefa” – budowanie wizerunku, ustalanie reguł
8. Informacja zwrotna jako ważne narzędzie pracy lidera: modele udzielania feedbacku pracownikom
9. Delegowanie i egzekwowanie zadań
Grupa docelowa:
Młodsi stażem liderzy lub osoby aspirujące do tej roli
Czas trwania:
9:00 – 16:00
Sposób realizacji:
online
Ilość uczestników:
min.3 – max. 12
Metody pracy:
Praca grupowa na MURAL-u
Praca w podzielonych pokojach
Analiza „case study”
Testy samopoznania
Quizy i testy wiedzy (Mentimeter, Quizzlet)
Symulacje i gry szkoleniowe online
Miniwykład
Zapisz się już dziś
Zapraszamy do kontaktu
e-mail kontakt@best-practice.pl
tel. +48 661 487 577