Profesjonalne wystąpienia publiczne
OPIS SZKOLENIA:
Ludzie niekiedy rodzą się z naturalnym talentem do autoprezentacji, jednak większość z nas potrzebuje nauczyć się tej sztuki. Wystąpienia publiczne wymagają wielu żmudnych przegotowań. Często mimo świetnego merytorycznego przygotowania „zjada” nas trema a zamartwianie się przed i po wystąpieniu odbiera energię do działania i obniża samoocenę. Silne emocje podczas przemowy, oprócz oczywistego dyskomfortu, wpływają na jakość samego wystąpienia – osłabiają przekaz, zmniejszają jego wiarygodność. Istnieje wiele sposobów jak osłabić napięcie przed wystąpieniem, zadbać o „mocny przekaz” w trakcie wystąpienia oraz poznać sprawdzone sposoby na „dobre wystąpienie” od planowania poprzez dostrojenie, przygotowanie czytelnej, przykuwającej uwagę prezentacji po samo prezentowanie treści i odpowiadania na trudne lub „niewygodne” pytania audytorium.
CEL:
Doskonalenie kompetencji profesjonalnego przemawiania przez mniejszym i sporym audytorium pomimo tremy.
KORZYŚCI:
- pozna swoje mocne strony i obszary do rozwoju w zakresie wystąpień publicznych
- dowiesz się w jaki sposób zaplanować i przygotować wystąpienie, aby osiągnąć zamierzone cele
- dowiesz się w jaki sposób zapanować nad stresem i poradzić sobie z tremą podczas prezentacji
- poznasz techniki efektywnego prezentowania różnych treści i dopasowania się do audytorium
- poznasz reguły i konsekwencje spójności (lub jej braku) przekazu werbalnego
i niewerbalnego na odbiór przekazywanych treści - przetestujesz różne sposoby utrzymania uwagi i zainteresowania słuchaczy
- przećwiczysz sposoby wywierania pozytywnego wpływu na słuchaczy oraz odpowiadania na polemikę
- poznasz sposoby radzenia sobie z oporem słuchaczy oraz przekonasz się jak można odpowiadać na trudne lub niewygodne pytania adwersarzy.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Cechy dobrego mówcy/ prelegenta, style przedstawiania treści
2. Wyzwania dla mówcy występującego przed zróżnicowanym audytorium
3. Ciało komunikuje więcej niż myślisz: rola pierwszego wrażenia, błędy atrybucji
4. Głośno i wyraźnie – czyli jak mówić, aby być usłyszanym – ton głosu, intonacja, proste ćwiczenia wokalizacyjne
5. Zaczynaj z wizją końca, czyli przygotowanie do spotkania, prelekcji, prezentacji
6. Profesjonalna prezentacja slajdów – jakich błędów unikać
7. Metody aktywizujące „podbijające” zainteresowanie audytorium, zwiększające zaangażowanie, prowokujące do myślenia. Elementy storytellingu.
8. Podstawowe zakłócenia i trudności mogące pojawić się podczas wystąpień
9. Zachowania audytorium będące wyzwaniem dla prelegenta (obiekcje, „trudne pytania”, opór)
10. Techniki erystyczne – jak nie dać się „zbić z tropu” i zachować profesjonalizm odpowiadając na pytania lub krytykę
11. Techniki samouspokajania, czyli jak poradzić sobie z symptomem „pustki w głowie”
Grupa docelowa:
Osoby występujące przed audytorium (zarządem, współpracownikami, klientami, podczas konferencji lub prelekcji)
Czas trwania:
9:00 – 16:00
Sposób realizacji:
online
Ilość uczestników:
min.3 – max. 12
Metody pracy:
Praca grupowa na MURAL-u
Praca w podzielonych pokojach
Analiza „case study”
Testy samopoznania
Quizy i testy wiedzy (Mentimeter, Quizzlet)
Symulacje i gry szkoleniowe online
Miniwykład
Zapisz się już dziś
Zapraszamy do kontaktu
Ewa Krajnik
tel. +48 661 487 577