Lider w zespole międzykulturowym

OPIS SZKOLENIA

Obecnie możliwości przemieszczania się oraz porozumiewania w cyberprzestrzeni są dla nas coraz łatwiejsze i bardziej dostępne. W związku z tym zespoły, w których pracujemy na co dzień, coraz częściej dywersyfikują się pod względem kulturowym, a zarządzanie nimi może stanowić nie lada wyzwanie. Umiejętne czerpanie z różnorodności kulturowej w zespole oraz zarządzanie pracownikami pochodzącymi i funkcjonującymi w odmiennych kulturowo obszarach to niezbędne kompetencje współczesnego lidera.

 

Cel: 

Rozwijanie kompetencji międzykulturowych i komunikacyjnych liderów zarządzających zespołami w środowisku biznesowym, aby mogli wspierać zespół w osiąganiu założonych celów, przy jednoczesnym budowaniu kultury szacunku i akceptacji oraz gotowości do rozwijania  świadomości i inteligencji kulturowej zarówno lidera, jak i jego podwładnych.

 

KORZYŚCI:

  • zyskasz zrozumienie zachowań własnych w kontakcie międzykulturowym
  • rozwiniesz umiejętność bardziej świadomego porozumiewania się z przedstawicielami innych kultur
  • rozwiniesz umiejętność skuteczniejszej współpracy oraz komunikacji interpersonalnej, aby budować wzajemne zrozumienie w swoim międzynarodowym zespole
  • poszerzysz swoją wiedzę na temat różnych stylów i strategii komunikacyjnych,  wynikających z odmienności kulturowej
  • nauczysz się właściwego diagnozowania nieporozumień kulturowych i dobierania adekwatnych kulturowo rozwiązań, aby wpierać zespół we wzajemnej współpracy
  • dowiesz się czym są wymiary kultury i jaki jest ich wpływ na komunikację w kontekstach zawodowych
  • poznasz różnice wynikające z odmiennego podejścia do komunikacji werbalnej i niewerbalnej

PROGRAM SZKOLENIA:

 

1. Czym jest kultura i jaki ma na nas wpływ?

2. Koncepcja kultury wg Martinelli Silvio

3. Wymiary kultury i modele różnic kulturowych wg G.Hofstede

4. Mapa kultur – podział zachowań najważniejszych kultur biznesu

5. Kultura a style komunikowania – kultury niskiego i wysokiego kontekstu  E. Hall’a

6. Wyzwania dla lidera wynikające z odmienności kulturowej podwładnych

7. Zasady i strategie zarządzania kulturowo-różnorodnym zespołem

8. Czym jest inteligencja kulturowa i jak ją rozwijać?

Grupa docelowa:

Liderzy zarządzający zespołem międzykulturowym

Czas trwania:
6 – 8 godzin (do uzgodnienia)
zazwyczaj: 9:00 – 17:00

Sposób realizacji:
stacjonarnie lub online

Ilość uczestników:
min.3 – max. 30

 

Metody pracy:

Praca w podgrupach

Analiza „case study”

Symulacje i gry szkoleniowe online

Testy samopoznania

Quizy i testy wiedzy (Mentimeter, Quizzlet)

Miniwykład

Zapisz się już dziś






    Zapraszamy do kontaktu

    e-mail kontakt@best-practice.pl
    tel. +48 661 487 577