Lider w zespole międzykulturowym
OPIS SZKOLENIA
Obecnie możliwości przemieszczania się oraz porozumiewania w cyberprzestrzeni są dla nas coraz łatwiejsze i bardziej dostępne. W związku z tym zespoły, w których pracujemy na co dzień, coraz częściej dywersyfikują się pod względem kulturowym, a zarządzanie nimi może stanowić nie lada wyzwanie. Umiejętne czerpanie z różnorodności kulturowej w zespole oraz zarządzanie pracownikami pochodzącymi i funkcjonującymi w odmiennych kulturowo obszarach to niezbędne kompetencje współczesnego lidera.
Cel:
Rozwijanie kompetencji międzykulturowych i komunikacyjnych liderów zarządzających zespołami w środowisku biznesowym, aby mogli wspierać zespół w osiąganiu założonych celów, przy jednoczesnym budowaniu kultury szacunku i akceptacji oraz gotowości do rozwijania świadomości i inteligencji kulturowej zarówno lidera, jak i jego podwładnych.
KORZYŚCI:
- zyskasz zrozumienie zachowań własnych w kontakcie międzykulturowym
- rozwiniesz umiejętność bardziej świadomego porozumiewania się z przedstawicielami innych kultur
- rozwiniesz umiejętność skuteczniejszej współpracy oraz komunikacji interpersonalnej, aby budować wzajemne zrozumienie w swoim międzynarodowym zespole
- poszerzysz swoją wiedzę na temat różnych stylów i strategii komunikacyjnych, wynikających z odmienności kulturowej
- nauczysz się właściwego diagnozowania nieporozumień kulturowych i dobierania adekwatnych kulturowo rozwiązań, aby wpierać zespół we wzajemnej współpracy
- dowiesz się czym są wymiary kultury i jaki jest ich wpływ na komunikację w kontekstach zawodowych
- poznasz różnice wynikające z odmiennego podejścia do komunikacji werbalnej i niewerbalnej
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Czym jest kultura i jaki ma na nas wpływ?
2. Koncepcja kultury wg Martinelli Silvio
3. Wymiary kultury i modele różnic kulturowych wg G.Hofstede
4. Mapa kultur – podział zachowań najważniejszych kultur biznesu
5. Kultura a style komunikowania – kultury niskiego i wysokiego kontekstu E. Hall’a
6. Wyzwania dla lidera wynikające z odmienności kulturowej podwładnych
7. Zasady i strategie zarządzania kulturowo-różnorodnym zespołem
8. Czym jest inteligencja kulturowa i jak ją rozwijać?
Grupa docelowa:
Liderzy zarządzający zespołem międzykulturowym
Czas trwania:
6 – 8 godzin (do uzgodnienia)
zazwyczaj: 9:00 – 17:00
Sposób realizacji:
stacjonarnie lub online
Ilość uczestników:
min.3 – max. 30
Metody pracy:
Praca w podgrupach
Analiza „case study”
Symulacje i gry szkoleniowe online
Testy samopoznania
Quizy i testy wiedzy (Mentimeter, Quizzlet)
Miniwykład
Zapisz się już dziś
Zapraszamy do kontaktu
e-mail kontakt@best-practice.pl
tel. +48 661 487 577